עברו בין החוצצים מימין לשמאל לפי הסדר

הוראה דיפרנציאלית היא הוראה המתחשבת בהעדפות הלמידה של התלמידים ומעניקה להם אפשרות בחירה, הן לגבי דרך הלמידה שלהם והן לגבי אופני ייצוג הידע. בפרקטיקת הוראה זו מורים יוצרים דיפרנציאציה על ידי התאמת התוכן (מה לומדים?), התהליך (איך לומדים? עם מי?) והתוצר (איך מציגים את ההבנה?). 

ביחידה הנוכחית נבחן מספר אפליקציות שיכולות לסייע בגיוון דרכי ההוראה והתרגול.

המטרה שלנו היא לעניין את התלמידים במשימות מגרות, מקוריות, חלקן עם היבט חידתי או משחקי, עם שימוש בהומור או באמצעי המחשה שונים. אולם עם זאת, הקפידו שכל המשימות ישרתו בצורה כזו או אחרת את יעדי יחידת ההוראה. משחקים אולי מעלים את האטרקטיביות של השיעור, אך הם עלולים להיות ריקים מערך אמיתי. – שלבו אותם בצורה מושכלת ורק במידה שיש להם תרומה משמעותית ללמידה.

האתר פרזנטציה בריבוע מציע מצגות אינטראקטיביות לשימוש בשיעור גם בכיתות ללא חיבור לאינטרנט. המצגות עוסקות בתחומי דעת רבים (גאוגרפיה, הסטוריה, אזרחות, מקרא, מתמטיקה וחינוך חברתי)


לחצו כאן לכניסה לפרזנטציה בריבוע

לתרגול השימוש באתר פרזנטציה בריבוע לחצו בסרגל העליון על  נושא, לדוגמה אזרחות.

כשעמוד השער של הנושא שבחרתם יעלה, בחרו את הכיתה הרצויה ואת השפה (עברית / ערבית / אנגלית).

בחרו מצגת והפעילו אותה.

פלטפורמת to be education מאפשרת קיום משחק תפקידים בין מספר קטן או גדול של משתתפים (עד 100 שחקנים במשחק).
הפלטפורמה מזמנת חוויה של למידה אקטיבית - השתתפות בסיטואציה בה התלמידים מתמקדים בשאלה שעולה מהנושא הנלמד בכיתה באמצעות דילמה.

לחצו כאן לכניסה ל To Be Education

לחצו על "איך לשחק" בסרגל העליון, בחרו נושא ומשחק והכירו את המשחקים שמעניינים אתכם

באפליקציה הזו הכלים מאורגנים בחלוקה לפי הערוץ החזותי, הערוץ השמיעתי ועוד נושאים.

בכל נושא מגוון פעילויות.

"בקרו" בנושאים ובפעילויות המוצעות.

היכנסו לנושא תבניות ומבדקי ידע  -> כיף וטריוויה ובחרו מצגת בנושא שיכול לעניין את הכיתה (קנדי קראש, משחקי השף..)

עקבו אחר ההוראות במצגת וצרו מצגת אינטראקטיבית בנושא הלימוד שלכם.

לחצו כאן לכניסה לארגז הכלים למורה המקוון

ביחידה הכרנו 3 אתרים שמאפשרים למידה חוויתית:

-  פרזנטציה בריבוע

-  To Be Education

-  ארגז הכלים למורה המקוון.

1. בחרו כלי אחד, התנסו בפעילות בכלי ותארו בטבלה כיצד לדעתכם אפשר לשלב את הכלי במהלך שיעור שלכם.

נא פרטו שם הכלי, נושא השיעור, מטרת השימוש בכלי, מהלך הפעילות בשיעור.

2. הגיבו למשתתף אחר, בתגובה הציעו למורה כיצד לשפר  ולשדרג את הפעילות המוצעת 

לחצו כאן לכניסה לטבלה